საგანი: მათემატიკა მიმართულება: გეომეტრია თემატური კონტექსტი კომპლექსური დავალების პირობის ჩამოსაყალიბებლად
- სახლსა
და სკოლაში; როგორები ვართ ჩვენ; ქალაქი
და სოფელი; ცხოველთა სამყარო; დედამიწა / წყალი და ხმელეთი; ადამიანის ზეგავლენა გარემოზე; მოგზაურობა.
კლასი:IIIზ საათების სავარაუდო
რაოდენობა: სკოლა:
მე-11 პედაგოგი:მ.მინდიაშვილი |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნება და ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური დავალება
/ დავალებები 1.მოსწავლეებმა პლასტილინის და ასანთის ღერების გამოყენებით შექმნან
სივრცული ფიგურების მოდელი: კუბი,მართკუთხა პარალელეპიპე დი,პირამიდა, სფერო. დააკვირდნენ რომელი ბრტყელი ფიგურებისგან შედგება სივრცული ფიგურები. 2.სივრცული ფიგურების გამოყენებით ქალაქის მაკეტის შექმნა.მოსწავლეები
იმსჯელებენ თუ რომელი სივრცული ფიგურები გამოიყენეს. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სივრცული ფიგურები: კუბი, მართკუთხა პარალელეპიპედი,
პირამიდა, სფერო. |
რით განსხვავდება სივრცული გეომეტრიული ფიგურები,ბრტყელ გეომეტრიულ ფიგურებისგან? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
გეომეტრიული ობიექტები ·
ჩვენს
გარშემო და გარემომცველ ბუნებაში არსებულ უამრავ საგანს გეომეტრიული ფიგურების
ფორმა აქვს; ·
გეომეტრიული ფიგურები
ერთმანეთისგან განირჩევიან თვისებრივი და რაოდენობრივი ნიშნებით - ფორმით, ზომით. 2.
ზომა და გაზომვის საშუალებები ·
გაზომვის
შედეგები მხოლოდ იმ შემთხვევაშია ზუსტი, თუ გაზომვა სტანდარტული ერთეულებით და
სტანდარტული ხელსაწყოებით ხორციელდება. 3.
ორიენტირება სივრცეში, კოორდინატები და მათი
გამოყენება. ·
მოცემული
ადგილმდებარეობის გეგმები და მარტივი სქემები სიბრტყეზე ორიენტირების საშუალებებია. |
აქტივობა / აქტივობები: გამოწვევის ფაზა: https://www.youtube.com/watch?v=1ojI0ZkksJw https://www.youtube.com/watch?v=k14kdK-jcpg ამ ორი ვიდეოს
ნახვა და საუბარი მათ გარშემო.რა მსგავსება და რა განსხვავებაა ამ ფიგურებს შორის? აქტივობაN2 მოსწავლეებს
ვთხოვთ რვეულის ფურცელი გაყონ 2 ნაწილად, დააკვირდნენ საკლასო ოთახს, მოიძიონ და
ჩამოწერონ ბრტყელი და სივრცითი ფიგურები საკლასო ოთახში. შემთხვევითი
პრინციპიტ შევარჩიოთ რამოდენიმე ნამუშევარი და გავაკეთოთ პრეზენტაცია. აქტივობა
N3. კომპლექსური
დავალება. 1.მოსწავლეებმა პლასტილინის და ასანთის ღერების გამოყენებით შექმნან
სივრცული ფიგურების მოდელი: კუბი,მართკუთხა პარალელეპიპე დი,პირამიდა, სფერო. დააკვირდნენ რომელი ბრტყელი ფიგურებისგან შედგება სივრცული ფიგურები. აქტივობა N 4. მოსწავლეებს ვთხოვთ ,,ვსწავლობ თამაშის გამოყენებით ამ ფიგურების გამოყენებით
შექმნან ნახატი. პრეზენტაციისთვის გამოიყენო ტერმინები სივრცითი და ბრტყელი ფიგურები. საშინაო დავალება: სივრცული ფიგურების გამოყენებით ქალაქის მაკეტის შექმნა.მოსწავლეები
იმსჯელებენ თუ რომელი სივრცული ფიგურები გამოიყენეს. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მათემატიკა II ნაწილი,ბაკურ
სულაკაური 62-66 გვ. |
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების (ბრტყელი და სივრცული) ამოცნობა,
აღწერა და კლასიფიკაცია ბრტყელი ფიგურების გრაფიკული გამოსახულებებისა და მოდელების შექმნა. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური დავალება
/ დავალებები |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სივრცული ფიგურების ელემენტები: წვერო, წიბო, წახნაგი. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა / აქტივობები: გამოწვევის ფაზა. შემოვიტანთ კუბის ფორმის ნებისმიერ საგანს და მოსწავლეებს ვთხოვთ დაასახელონ
ამ სივრცითი ფიგურის ნაწილები. აქტივობა N2. კუბის მოდელის მიხედვით დავთვალოთ წახნაგების, წიბოების და წვეროების
რაოდენობა. აქტივობა N3. 1.მოსწავლეებს ვაძლევთ სივრცული ფიგურების თვალსაჩინოებებს და მასზე
დაკვირვებით ავსებენ ცხრილს.
|
1.მოსწავლეებს ვაძლევთ სივრცული ფიგურების თვალსაჩინოებებს და მასზე
დაკვირვებით ავსებენ ცხრილს.
2.აბა,გამოიცანი! მოსწავლეები აძლევენ ერთმანეთს სივრცული ფიგურების მახასიათებლების მინიშნებებს
და კლასი გამოიცნობს მათ.(ამ ფიგურას აქვს 5 წახნაგი,5 წვერო,8 წიბო; ამ ფიგურას
აქვს 6 წახნაგი,12 წიბო,8წვერო; ამ ფიგურას აქვს 5 წახნაგი,9 წიბო და 6 წვერო და ა.შ.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
·
გეომეტრიული
ფიგურების (ბრტყელი და სივრცული) ამოცნობა, აღწერა და კლასიფიკაცია. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკითხი / საკითხები |
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური დავალება / დავალებები 2.მოსწავლეები
დახატევენ მითითებული ზომის სამკუთხედს,კვადრატს,მონაკვეთსა და ტეხილს. 3.მოსწავლეები
ამოხსნიან ამოცანებს,სადაც საჭიროა სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენება. მაგ. Ø ნაკვეთის
სირძეა 500მ და 80სმ, სიგანე 300მ და 20სმ.რა სიგრძის ღოებე დაგვჭირდება ნაკვეთის შემოსაღობად? Ø სამკუთხედის
ერთი გვ არის 8სმ და 4მმ,მეორე 5სმ და 5მმ,ხოლო მესამე 2სმ და 6მმ. იპოვე
სამკუთხედის პერიმეტრი. Ø ტეხილის
მდგენებია 8სმ,6სმ,7სმ.იპოვე ტეხილის სიგრძე(პერიმეტრი)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ფიგურის წრფივი ზომები, საზომი ხელსაწყოები და სიგრძის
საზომი ერთეულები: მეტრი, დეციმეტრი, სანტიმეტრი. |
როგორ გამოვიყენო სიგრძის საზომი ერთეულები სხვადასხვა საგნების გასაზომად? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა / აქტივობები: გამოწვევის ფაზა: გვაქვს შემოსაღობი მიწის ნაკვეთი, გვსურს რკინი ბადის შემოვლება, როგორ
უნდა გავიგოთ რა სიგრძის ბადე დაგვჭირდება
ამ ნაკვეთის შემოსაღობად? მსჯელობა თემის ირგვლივ. აქტივობაN 2 როგორ უნდა ვიპოვოთ ნებისმიერი ფიგურის პერიმეტრი? დავალება .სასწავლო ნივთებიდან ამოარჩიოს ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურა
და იპოვოს მისი პერიმეტრი. აქტივობა N3. ხაზვა კარნახით: მასწავლებელი კარნახით ახაზვინებს შერჩეულ ფიგურას და გამოიანგარიშოს
ამ ფიგურის პერიმეტრი. 1.მასწავლებელი
მოსწავლეებს აძლევს სხვადასხვა ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების ილუსტრაციებს(სამკუთხედი,ოთხკუთხედი,ტეხილი
და ა.შ) და მოსწავლეები სახაზავის გამოყენებით გაზომავენ მათ სიგრძესა და სიგანეს
და გამოთვლიან პერიმეტრს. საშინაო დავალება: გაზომეთ ნაბიჯებით ეზოს სიგრძე და სიგანე და გამოიანგარიშეთ მისი პერიმეტრი(1
ნაბიჯი ჩავთვალოთ ერთი მეტრის სიგრძის). |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
·
საგანთა და ფიგურათა
წრფივი ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების მოძებნა; ·
მრავალკუთხედის
პერიმეტრის გამოთვლა. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
საკითხი / საკითხები
|
საკვანძო შეკითხვა
/ საკვანძო შეკითხვები |
კომპლექსური დავალება
/ დავალებები 1.ციფრული
რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“ გამოყენებით დახატეთ ოთახი და განათავსეთ მასში ნივთები
თქვენი სურვილის შესაბამისად . აღწერეთ სურათი
ორიენტაციის შემცველი სიტყვების -მარჯვნივ,
მარცხნივ,ზევით, ქვევით გამოყენებით. 2.ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ თამაშით“ გამოყენებით შექმენით სოფლის ილუსტრაცია. ეზოში სახლის მარჯვნივ განათავსეთ შინაური ფრინველები, სახლის მარცხნივ --შინაური ცხოველები. 3.მოსწავლეები კლასში მასწავლებლის დახმარებით წარმოადგენენ თეატრალური
დარბაზის იმიტაციას.მერხები და სკამები დაინომრება რიგის და ადგილების მიხედვით. მოსწავლეები ასახელებენ საკუთარ და მეგობრების
კოორდინატებს. 4.მოსწავლეებს ვთავაზობთ კოორდინატთა
ბადეს,სადაც წარმოდგენილი იქნება ბაჭია, რომელმაც უნდა მიაღწიოს სტაფილომდე. გზაზე მონიშნულია სხვადასხვა დაბრკოლებები მაგ. მონადირე, მგელი, ხაფანგი. მოსწავლეები კოორდინატების დასახელებით
აღწერენ უსაფრთხო მარშრუტს . ასევე ამოიცნობენ სახიფათო ადგილების კოორდინატებს. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სიბრტყეზე ორიენტაცია ; ობიექტთა ურთიერთგანლაგება; მარშრუტი,სქემა. |
როგორ ვიყენებთ კოორდინატების ცოდნას ცხოვრებაში? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
აქტივობა / აქტივობები: გამოწვევის ფაზა: აუხსენით უცხო ადამიანს როგორ უნდა მოაგნონ თქვენს საკლასო ოთახს( შესაძლებელია
სხვა ობიექტების გამოყენება).გამოიყენონ ტერნინები მარჯვნივ, მარცხნივ და ა.შ. აქტივობა N2. მასწავლებელი ჩაიფიქრებს მათთვის ნაცნობ ობიექტს და მინიშნებებით სთხოვს
ამოიცნონ ჩაფიქრებული ობიექტი. აქტივობა N3. ციფრული რესურსის „ვსწავლობთ
თამაშით“ გამოყენებით დახატეთ ოთახი და განათავსეთ მასში ნივთები თქვენი სურვილის
შესაბამისად . აღწერეთ სურათი ორიენტაციის
შემცველი სიტყვების -მარჯვნივ, მარცხნივ,ზევით,
ქვევით გამოყენებით. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები |
შეფასების კრიტერიუმები |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მათემატიკა II
ნაწილი ბაკურ სულაკაური |
მოსწავლეს შეუძლია სქემაზე ორიენტირებ
ადა მარშრუტის აღმწერი მარტივი სქემის შექმნა. რეალურ ვითარებაში ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღმწერი სქემები |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
No comments:
Post a Comment